Je to tady! Google zastavuje reklamy pro všechny weby, které nepodporují oficiální verzi “strašlivé epidemie koronaviru”. Kdo zveřejní informaci nebo názor, že je koronavirus podvod, nedostane z reklam ani ň

“Koronavirus vznikl v čínské laboratoři jako biologická zbraň.” “Není žádná pandemie, celé je to podvod, sloužící k týrání lidí.” “Za vším stojí Bil Gates, který chce prodat svou vakcínu a s její pomocí zredukovat počet lidí na planetě.” Firma Google oznámila, že kdokoli zveřejní tento obsah, má utrum s reklamou.



Všechny weby a aplikace, které používají reklamní technologii firmy Google, a půjdou proti oficiální verzi že “probíhá strašlivá pandemie koronaviru”, budou označeny jako nositelé “nebezpečného obsahu”.


O čem se nesmí mluvit

Totéž se týká i upozornění, že kvůli údajné epidemii koronaviru jsou odkládány jiné, závažné operace, což má za důsledek ztráty mnoha životů.


Firma Google tak postihuje především weby, kterým se říká “alternativa” a jejichž počet a dosah neustále roste – přímo úměrně se zklamáním čtenářů s tzv. mainstreamem.


Firma Google toto své rozhodnutí zveřejnila v pátek s tím, že je stoupencem “vědeckého konsensu”. Ten má základ ve stanoviscích Světové zdravotnické organizace WHO.



Hlavní donátor WHO byly Spojené státy, ale prezident Trump před pár týdny rozhodl o ukončení spolupráce, protože WHO podle jeho názoru v otázce koronaviru zcela selhala. Také statistické ukazatele nevykazují nic, co by se mohlo aspoň vzdáleně podobat epidemii.



Podobná situace je i v České republice, kdy “úmrtí s koronavirem” se ani zdaleka nepřibližují jiným nemocem jako chřipka, rakovina a další. Statistiky je letošní “rok pandemie koronaviru” co do počtu úmrtí na nejnižší úrovni za poslední čtyři roky.




Google a Facebook pod tlakem

Google, největší vyhledávač na světě, aktualizoval svou politiku, když byl velkými společnostmi vyzván, aby učinil více v oblasti omezení (údajného) šíření dezinformací. Google a Facebook jsou největšími zprostředkovateli reklamy na světě.


Obsah, který nesmí vydělat peníze z reklam, zahrnuje údajné konspirační teorie, jako například že žádný smrtelný virus neexistuje, ale že je jen nový způsob testování, které vzbuzuje iluzi epidemie.




Také ve Spojených státech je počet zemřelých v tomto roce prakticky stejný jako v předchozích letech. Mnozí občané se tedy ptají, co je to za epidemie, kde nejsou takřka žádné oběti.



Google již blokuje reklamy se škodlivým obsahem, jako jsou „zázračné“ léčebné kúry nebo ty propagující anti-očkovací hnutí. Zabraňuje také zobrazování reklam na vydavatele, který tato témata podporuje.


Zdroj: Reuters