Bacha! Po Xaverovi Veselém teď jde Bakalova sekta, spolčená v české buňce nadnárodní organizace IPI. Mezi její sponzory patří Evropská komise, Sorosovy fondy a německé nadace

Skupina novinářů z organizace IPI, napojených na miliardáře Bakalu, žádá odvolání moderátora Xavera Veselého z Rady České televize. Jde o pomstu za Xaverovu reakci proti falešným informacím, které o něm šířil web jednoho z členů skupiny, a o snahu o posílení vlivu v Radě.



Rada ČT za potlesku nejen odborné veřejnosti před měsícem obměnila své složení v neprospěch Bakalovy údernické kliky (antiZeman, antiBabiš). Klíčovou pravomocí Rady je možnost odvolání generálního ředitele ČT, vliv na ideologický obsah programu je minimální (formou doporučení). Válka nekončí.


Nový radní České televize Xaver Veselý (XTV) o dezinformačním webu Forum 24 (kráceno): “Jsou to svině. Vezměte transparenty a vyjděte do ulic.” Celé video ZDE

Česká sekce nadnárodní organizace IPI (Mezinárodního tiskového institutu) má společné téma “nenávist k premiérovi Babišovi prezidentovi Zemanovi”, které maskuje jako vznešenou ideu “šíření a obranu svobody slova”. Vznikla loni – zřejmě především za účelem podobných stížností s nadnárodní strukturou za zády. Udávalo se do Vídně, do Berlína, do Moskvy, teď do Bruselu.


Kdo tam je

Členy české buňky IPI jsou například Pavel Šafr (bývalý vedoucí pracovník Bakalovy Economie a nyní předseda fake news webu Forum 24), Michal Klíma (předseda IPI, člen Nadačním fondu nezávislé žurnalistiky, bývalý ředitel Bakalovy Economie), Ondřej Neumann (Neswsroom ČT, Hlídací pes, Institut nezávislé žurnalistiky).

Dále: Sabina Slonková (autorka děsivé fake news reportáže o údajném únosu Babišova syna), bulvární novinář Janek Kroupa (spoluautor fake news reportáže o ruském agentovi s ricinem), Jaroslav Kmenta (autor strašidelných předvolební článků o prezidentovi Zemanovi), krajně levicový Jakub Patočka (protesty pro demokraticky zvolenému ombudsmanovi Křečkovi) a další.

Michal Klíma sám neúspěšně kandidoval do Rady České televize (proti Xaverovi). Nadační fond nezávislé žurnalistiky ve svých útrobách skrývá také jméno Josef Šlerka (předseda),  neúspěšný kandidát krajně levicové Pirátské strany do Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.


loading…


Kdo má větší pifku

Na Xavera mají pifku především Šafr, kterého moderátor před pár dny označil za nebezpečného opilce a uživatele látky Xanax, který byl odsouzen za jízdu v opilosti. Další člen IPI Neumann je zase zakladatelem “Institutu nezávislé žurnalistiky” – který byl hojně citován Českou televizí, než se ukázalo, že sídlí ve vybydlené chatce v Brdech (jak vypátral Xaver).

Mezi četné sponzory Fondu nezávislé žurnalistiky a napojených struktur patří nadace George Sorose Open society Fund a fondy Evropské unie.


Mnozí pozorovatelé tak mohou mít problém uvěřit, že jde o nezávislou žurnalistiku, když je jejich činnosti sponzorovaná politickými institucemi. Když to shrneme: Jde o aktivistickou žurnalistiku ze stejného pytle jako je ta, jakou praktikují v USA proti-trumpovská média, nebo pro-bruselská média v Německu.




Mediální bitevní pole

Česká republika je bitevní polem o ještě větší prosazení amerického a německého (EU) vlivu v médiích. Oba tyto tlaky jdou souběžně. Bojuje se o každou píď mediálního prostoru. Útoky jsou vedeny většinou přes média přímo či nepřímo napojená na miliardáře Zdeňka Bakalu (Respekt, Hospodářské noviny, Česká televize, Aktuálně, Deník N, DVTV…).

Politická angažovanost těchto struktur je již tak zjevná a obtížná, že divák a čtenář dlouhodobě hledá alternativní zdroje či již odchází jinam. Mnohé však nasvědčuje tomu, že finanční toky v pozadí jsou prakticky neomezené.






Notičky Evropské komise

Česká sekce IPI, která dala parlamentní komisi podnět ke Xaverově odvolání z Rady, rozhodně není jen „další formální a nátlakovou organizací aktivistů za lepší zítřky“ (jak doufá Jana Dědečková, mediální analytička a členka Rady České televize z dob, kdy v ČT probíhala spacáková revoluce).

Jde o vlivnou skupinu, která se například na Slovensku vyřádila na obludné kauze Kuciak, která vedla k pádu impéria slovenského premiéra Roberta Fica. K převratu (volbě ultraliberální prezidentky) tehdy významně pomohly i peníze miliardáře Sorose.



IPI již vyhlásila boj proti “dezinformacím” – včetně těch, údajně (bez jediného důkazu) zaplacených Ruskem a Čínou. Výrazem “dezinformace” rozuměj “ideologicky nevhodná zpráva”. Boj se odehrává přesně podle instrukcí Evropské komise, která patří mezi významné finanční dárce IPI.


Fake News kam se podíváš?

Nadnárodní organizace IPI je globální síť editorů, mediálních manažerů a „novinářů“, kteří sami sebe označili za “významné”. Má pobočky ve 120 zemích. Česká sekce zde má velmi dobré vazby skrze místopředsedkyni Beatu Balogovou ze slovenského proti-ficovského deníku SME, který se významně podílel na virtuální mlze kolem kauzy Kuciak (srovnej s kauzou George Floyd).

IPI má poradní status s OSN, UNESCO a Radou Evropy. Je členem International Freedom of Expression Exchange (IFEX) – globální sítě nevládních organizací.



Sponzoři s politickými cíli

Sponzorem IPI je Evropská komise, obří německá Nadace Konrada Adenauera, Rakouské ministerstvo pro evropskou integraci, Švédská vláda a další dárci, mimo jiné podporující integraci migrantů do různých evropských států včetně České republiky. Jde o přiznané sponzory, tedy ty, uváděné v oficiálních dokumentech a na domovských webových stránkách.

Změť nadací v pozadí prakticky nelze rozklíčovat, ale ve všem nakonec nějak figurují Norské fondy, Sorosův Open society fund…

Mediálními partnery IPI jsou ti, které prezident USA Donald Trump řadí do sekce FAKE NEWS (falešné zprávy): New York Times, Washington Post, Los Angeles Times a další…


Parlamentní komise, která bude řešit Xaverovo odvolání, by smést žádost české aktivistické buňky nadnárodního molochu ze stolu. Tlak však bude bude velký.

Jak řečeno výše – bojuje se o každou píď.


Zdroj: IPI sponzoři, IPI media, Členové IPI Česká republika



Dočetli jste až sem? Sdílejte tento článek!



Holler Box
Holler Box