Tajemství této fotografie: Šéfredaktor deníku Blesk Radek Lain potvrzuje verzi Arfa o zákulisí původu snímku, který změnil tuto zemi. Prymula vlezl do pasti zaslouženě. Redaktor veřejnoprávního média usvědčen ze lži

Jak vznikly fotky Prymuly a Faltýnka na vyšehradské schůzce? Předminulý pátek publikoval deník Blesk fotografie, které po 37 dnech ukončily ministerskou kariéru Romana Prymuly.




21. 10. 2020 23:26 hod. Praha-Vyšehrad: Prymula vychází z restaurace s peněženkou v ruce. Foto: M. Hykl, M. Pátek

Snímky ministra bez roušky v Blesku ministra změnily politickou scénu i celou společnost. Deník Blesk se stal terčem zákeřných útoků ze strany tzv. “seriózních” médií. Šéfredaktor Blesku Radek Lain nyní vysvětluje, jak to celé tenkrát bylo.


loading…

“Mohli jsme si přečíst a slyšet desítky dohadů, zaručených tipů a konspiračních teorií, jak ty fotografie vznikly, Většinou platila úměra – čím větší intelektuální autorita, tím bláznivější konstrukce”, píše Radek Lain, který je šéfredaktorem Blesku a řídí i deník Aha (který sídlí ve stejné hale, pozn, red.).

“Naposledy jsme jednu takovou zaručenou verzi slyšeli v pátek v České televizi a v sobotu v Lidových novinách, kde komentátor Českého rozhlasu a čerstvý nositel státního vyznamenání Petr Nováček lhal, když tvrdil, že Blesk fotky od kohosi koupil,” píše Radek Lain.


Tento nenávistný výpad ze strany České televize a dalších “státoprávních” médií má kořeny v závisti. Deník Blesk je dlouhodobě a s velkým předstihem nejčtenějšími a nejoblíbenějšími novinami v České republice. Na rozdíl od například České televize nebo Lidových novin zde platí: “Kdo není v Blesku, jako by nebyl.” Opakované pomluvy, že jde “o bulvár” nefungují, protože čtenáře nezajímají.


loading…

Dohadů o původu fotografií se vynořil bezpočet – kdo nějaký neměl, jako by nebyl. Portál Arfa.cz k tomu uvedl vyjádření mediálního guru Ondřeje Höppnera:

Mediální guru Ondřej Höppner

“Takové krásné úlovky se většinou odehrají na zavolání. V tomto případě šlo zřejmě o telefonát od někoho z restaurantu Rio´s na Vyšehradě, kde se schůzka uskutečnila,” vysvětlil portálu Arfa Ondřej Höppner, zakladatel deníku Aha a bývalý šéfredaktor Nedělního Blesku, deníku Šíp, týdeníku Spy a zakladatel mnoha webových projektů.


“Všimněme si, že v Blesku na webu následuje inzerát na výdejní okénko Rio´s hned za sérií fotografií. Doporučuji deníku Arfa, ať si ho dá článku také,” poradil nám tehdy Höppner a my ho rádi poslechli.



“Blesk opět potvrdil, že je to jediné médium u nás, které drží prst na tepu doby a neřídí se politickou objednávkou, ale zájmy čtenářů. Na rozdíl například od zpravodajské sekce České televize, která realitu nezachycuje, ale deformuje,” tleská Höppner.




“Pro samé spletité konstrukce takřka všichni vytěsnili další, zcela prostý fakt,” vysvětluje šéfredaktor Blesku Radek Lain. “Že kromě restaurace, která sloužila všelijakým účelům, se v jejím okolí pohybují místní, obyčejní lidé. Kteří třeba jen poznali samotného ministra. A naštvaní, nijak spiklenecky a pod žádnou maskou anonymity, zavolali do Blesku.



Verzí o původu fotografií bylo bezpočet – od vlastní hry Jaroslava Faltýnka, zákulisním politickém boji Andreje Babiše a Miloše Zemana přes akci režírovanou BIS či policií. Dokonce se spekulovalo i o odposlouchávacím zařízení Agáta, díky kterému se Blesk o schůzce dozvěděl.


Portál Arfa nabízí také tuto verzi: “Schůzka v zavřené restauraci Rio’s na Vyšehradě byla past. Deník Blesk dostal echo z politických kruhů a šel najisto. Na základě tohoto tipu přistihli ministra zdravotnictví Prymulu bez roušky. S ním byl obětován i místopředseda ANO Faltýnek, aby bylo zamlženo podezření,” řekl deníku Arfa.cz zdroj z okruhu vlády.


Celé vyjádření Radek Lain, šéfredaktor deníku Blesk. Čtěte ZDE