Odporné! Jak dezinformační weby, tvářící se jako strážci jediné Pravdy, vyrábějí “ruské trolly”. Příběh Roberta Žáka, který se stará o nemocné pejsky: Udělali z něj ruského švába a agenta – provokatéra.

Kdo si nemyslí to co my je ruský troll, Putinova krysa, agent Kremlu a je třeba ho udat, zničit, nebo aspoň “dát mu ban”. Strážci jediné Pravdy ztrácejí půdu pod nohama, a tak kolem sebe kopou stále zuřivěji.


“Reportéři České televize v rámci reportáže o proruské organizaci Řád národa natáčeli před vilou v Bubenči, kde řád sídlí, a zjišťovali, kdo vlastně tuto nemovitost patřící ruské ambasádě obývá. Ptají se i muže, který z vily zrovna vychází, zda na dané adrese sídlí Řád národa. Dotyčným je právě Robert Žák,” uvedl web Manipulátoři.cz v článku “Troll měsíce” (uveřejněn 5.2. 2020).

Dotyčným mužem NENÍ Robert Žák. Česká televize dokonce v reportáži Řád z ruské vily (odvysílané 6. 5. 2019) nikoho takového ani nejmenovala. Roberta Žáka si web Manipulátoři (Čeští elfové) vymyslel, protože se mu to hodilo.


Pravý Robert Žák

Pan Robert Žák (45 let, na snímku) ve zmíněné vile nikdy nebyl, o její existenci nemá ani ponětí, se zmíněnou organizací nic společného. Pracuje ve veterinární ordinaci svého tatínka, část života strávil v USA, pracoval několik let jako vedoucí recepce v hotelu ve Švédsku. Mluví plynně několika jazyky. Ve volném čase natáčí reportáže pro nezávislou televizi Raptor. Je velmi schopným kameramanem a vtipným moderátorem.


Muž, který NENÍ Robert Žák, ale náhodný kolemjdoucí

Výstup muže. který NENÍ Robert Žák v reportáži ČT Řád ruského domu

Dezinformační web Manipulátoři.cz tak dezinformoval v této informaci vlastně dvakrát. Poprvé, když si vymyslel, že Česká televize uvedla pana Žáka v souvislosti s jakousi vypjatou organizací. Podruhé, když tuto informaci zasadil do kontextu dalších výmyslů a ideologicky zatížených konstrukcí.


Lhář volá: “Chyťte lháře!

Je velmi znepokojivé, že se web Manipulátoři.cz oficiálně zabývá tím, že odhaluje nepravdivé zprávy (má motto “Na faktech záleží”). Budiž mu přáno, že za svou údajnou činnost pobírá různé tučné dotace. Návštěvnost má bídnou (údajně 15 tisíc denně, což vzhledem k napojením na vyhledávač Seznam svědčí o nezájmu čtenářů). Co chybí na kvalitě, originalitě a úrovní textů, dohání web Manipulátoři.cz na agresivitě a ideologické zuřivosti (gender, hurá imigranti, Evropská unie, protiruská hysterie atd.).

Jeho nebezpečnost spočívá v tom, že některá média tento obskurní nenávistný portál citují jako hodnověrný zdroj (!). Patří mezi ně například státoprávní Česká televize, Český rozhlas (placených z kapes daňových poplatníků), nebo Seznam (soukromá firma).

Tato pokroucená symbióza je dána ideologicky.

Podobných “strážcovských” svazáckých webů udávajících za peníze je celá řada, ale Manipulátoři.cz patří mezi nejagresivnější. Tento web spolupracuje například s protivládním webem Forum24, který mnozí experti považují za příliš politicky vyhraněný až extremistický a šířící nenávist. Někteří redaktoři “strážcovského” webu Manipulátoři.cz mají extremistickou minulost. Infiltrovali se prý do Wikipedie, kde přepisují obsah podle svých ideologických představ.


To NENÍ výstřední opravář plotů, ale jeden ze zaměstnanců obskurního portálu Manipulátoři.cz, vyléčený extremista, přezdívaný “Koník”

Článek “Troll měsíce: Robert Žák” převzal web Manipulátoři.cz od spřízněného spolku Čeští elfové a není to zdaleka poprvé, co tento portál údajně nepravdivé zprávy nejen neodhaloval, ale dokonce šířil.

Poznámka: Redakce Argumenty & Fakta považuje internet za svobodné médium a ráda nechává na čtenáři, ať si sám vybere. Snahy vnucovat čtenářům nějakou “jedinou pravdu” považuje za nedůstojné a svazácké v tom nejhorším slova smyslu. Je zastáncem pestrosti a plurality názorů. Černobílé vidění světa považuje za aspekt totality.


“Jednou z výrazných postav proruské scény v ČR je bezpochyby Robert Žák, píše web Manipulátoři.cz. “Zároveň jde o člověka, jehož činnost nebyla nikdy detailněji zmapována. Možným důvodem je to, že vždycky stojí tak trochu bokem. Kdo tedy je Robert Žák?” uvádí lstivě web Manipulátoři.cz a pokračuje, aniž by vysvětlil, co myslí tím “bezpochyby”.


Novinář Doležal (Reflex) se ptá redaktor portálu Manipulátoři, zde je pravda, že je veden jako extremista ve svazcích Ministerstva vnitra

Rvačka o prezidenta

Robert Žák se mnohokrát dostal na televizní obrazovky, stránky novin i zpravodajských serverů. Jeho jednoznačně nejslavnější okamžik byl, když při rvačce ve štábu Miloše Zemana po vyhraných prezidentských volbách zavíral před novináři dveře se slovy, že dovnitř se dostanou jen přes jeho mrtvolu. Žák byl na řadě záběrů a do dění ve štábu se aktivně zapojoval.”

Přikládáme video, ze kterých jasně vyplývá, že pan Žák přítomné uklidňoval a nebýt jeho odvahy vmísit se do rvačky mohlo dojít k mnohem většímu konfliktu. Situaci zvládl bravurně. Posuďte sami:


Robert Žák uklidňuje situaci. Nebýt jeho odvahy, s níž se vložil do rvačky, mohl být konflikt mnohem větší. Všimněte si, jak se pan Žák zkušeně vypořádal se zapeklitým systémem posuvných dveří.

Web Manipulátoři pokračuje ve svém vrstvení:
“Další mediální výstup se odehrál 17. 11. 2017 na Václavském náměstí při oslavách výročí Sametové revoluce. Jeden z kandidátů na prezidenta Michal Horáček procházel mezi lidmi na náměstí (v doprovodu televizních kamer), čehož Žák využil a sehrál roli rozhořčeného občana, který se bojí migrantů (Žák slovně napadl Michala Horáčka). Probojoval se i do upoutávky na film,uvádí web Manipulátoři.cz.

Co na to pan Robert Žák:
“To je lež jako věž. Nikam jsem se neprobojovával. Dělal jsem z panem Horáčkem rozhovor pro televizi Raptor. Někdo nás přitom natáčel, pak to vystřihli a bez mého vědomí a souhlasu použili jako upoutávku na film, který jsem neviděl,” řekl k tomu Robert Žák portálu Argumenty & Fakta.


Robert Žák se ptá během vypjaté prezidentské volební kampaně kandidáta Michala Horáčka: “Ano, nebo ne?”

Dům, který není

Dezinformační portál Manipulátoři (Čeští elfové) pokračuje:

Žák je jednou z hlavních postav televize Raptor. Osobně natáčí reportáže z řady zemí světa (Francie, Německo, Ukrajina atd.), přičemž naprosto není zřejmé, z čeho jsou tyto akce placeny. Je členem spolku, který organizuje řadu akcí, některé přímo v objektech patřících ruské ambasádě.”

“To je lež. Nikdy jsme nepořádali žádnou akci v objektech, patřících ruské ambasádě,” řekl portálu Argumenty & Fakta pan Žarko Jovanovič, který televizi Raptor řídí. “Nikdy jsem nepořádal žádné v objektech, patřící ruské ambasádě.” doplňuje pan Žák.


Kameraman a moderátor Robert Žák na reportáži

V článku “Troll měsíce” portál Manipulátoři.cz (Čeští elfové) dále uvádějí hromadu naprosto zbytečných informací o tom, že má pan Žák facebook, umí na klávesy a hrál v hudební skupině. Celé to vypadá tak jako svodka StB od velmi neschopného informátora.

“Žák patří k dosud málo známým postavám české dezinformační scény. Což je navzdory četnosti jeho výstupů s podivem. Sám sdílí i produkuje značné množství dezinformačního obsahu, má napojení na nejvýraznější postavy tuzemské scény.”

“Zároveň nemá problém vstupovat aktivně do dění v podobě agenta provokatéra a velmi věrohodně vytvářet alternativní realitu před kamerami televizí. Bude dobré jeho počínání sledovat i nadále. Více o něm psal web Manipulátoři.cz nebo Hlídací pes,” uvádí se dále v článku.


Vazba na Milion chvilek

Přátelé Roberta Žáka zvažují trestní oznámení na web Manipulátoři.cz. Ten už měl dříve potíže kvůli podezření ze stalkingu blogerky.

Rozhodně bude dobré počínání dezinformačního webu Manipulátoři.cz sledovat i nadále.


Základní podmínkou pro web, který má za úkol “uvádět nepravdivé informace na pravou míru, musí být nezávislost a ideologický nadhled. Nic z toho web Manipulátoři.cz nemá. Zde je zmapované napojení na aktivisty z Milionu Chvilek:


Všude samý anarchista, Pirát, nebo katolík. Více čtěte ZDE


Holler Box
Holler Box