Facebook pod tlakem: Coca-cola vyhlásila bojkot reklamy. Ve “vzpouře inzerentů jede již 90 firem. Falešná vlajka “šíření nenávisti”. Škody jdou do miliard. Statečný Mark bojuje, ale…

Král sociálních sítí Facebook se ocitl pod silným tlakem velkých mezinárodních korporací. Coca Cola, Unilever, Levi’s. Verizon a asi 90 dalších firem zastavily veškerou reklamu, údajně kvůli “šíření nenávisti”. Pro Facebook je to fatální: z reklamy má 99 % příjmů. Ztráty jdou do miliard dolarů.



Coca-Cola vyhlašuje bojkot Facebooku

Oficiální důvod bojkotu: Na Facebooku je prý příliš mnoho nenávisti. Facebook teď musí příspěvky uživatelů cenzurovat ještě usilovněji, než kdy předtím. Pod tlakem tak opouští svou původní platformu svobodného obsahu a dostává se pod silný tlak diktátu inzerentů.


V pozadí je Black Lives Matter a nepřátelé Trumpa

Společnost Coca-Cola pozastavuje veškerou reklamu na platformách sociálních médií na celém světě po dobu nejméně 30 dnů počínaje 1. červencem, oznámila společnost v pátek večer.

Coca – Cola se tak přidala k programu “Stop Hate profit” (Stop zisku z nenávisti), který je napojený na hnutí Back Lives Matter a politickou opozici prezidenta Trumpa.


Skutečný důvodem bojkotu inzerce je úsilí zabránit znovuzvolení Donalda Trumpa (74) prezidentem USA.


loading…

Trump se ocitl v izolaci: Sociální sítě mu cenzurují příspěvky (Twitter), volební shromáždění jsou narušována, televizní stanice a tisk (drtivá většina) jdou také proti němu. Volby jsou 3. listopadu.

Celý seznam firem bojkotujících Facebook ZDE


Šéf Facebooku Mark Zuckerberg (36) již oznámil následující změny:

Zakázana budou tvrzení, že lidé určité „rasy, etnicity, národnosti, náboženství, kasty, sexuální orientace, genderové identity nebo určitého imigračního zákona představují hrozbu pro fyzickou bezpečnost, zdraví nebo přežití druhých”.

Přistěhovalci, migranti, uprchlíci a žadatelé o azyl budou chráněni před označeními, které je popisují jako méněcenné nebo opovrženíhodné.





Příspěvky politiků: Také pryč, když…

V některých případech bude muset Facebook také označit zprávy od politiků. Jejich příspěvky budou označeny, ale ne odstraněny. Zuckerberg však zdůraznil, že i příspěvky politiků budou smazány, pokud by naváděly k násilí nebo porušování volebního práva.


Facebook již odstranil reklamy týmu prezidenta Donalda Trumpa, protože v nich údajně použil německý nacistický symbol obráceného červeného trojuhelníku, který kdysi nacisté používali v koncentračních táborech.


Symboly, které prý užívalo nacistické Německo. Napadlo by vás to?

Příspěvky byly v rozporu s pravidly proti šíření „organizované nenávisti“, uvedl ve čtvrtek mluvčí Facebooku. Bez kritického vysvětlení prý takové symboly nelze použít.


Sociální síť Twitter již podrobuje Trumpovy příspěvky “kontrole pravdivosti”. Facebook naproti tomu dosud žádná taková opatření nepřijal – a byl za to široce kritizován.

Trump již ohlásil aktivaci zákona, který by měl sociálním sítím zabránit v možnosti mazat či jinak ovlivňovat obsah.


Od začátku bojkotu velkých firem přišel Facebook o sedm miliard dolarů, tedy skoro o deset procent celkové hodnoty.


Čtěte též:
Tvrdý střet prezidenta Trumpa a sociání sítě Twitter. “Je to hnízdo radikální levice,” uvedl šéf Bílého domu. Twitter trvá na tom, že bude kontrolovat faktickou správnost Trumpových příspěvků. Ten hrozí regulací