To byl děs: Kolona vozidel 14 km, tři hodiny zdržení. Bezmocní řidiči, naštvaní doběla. A to jen proto, že si policie hraje “vlastní ligu”. Do parlamentu míří novela, která to má změnit

Cholupický tunel, směr na dálnici D1. Je 30. ledna 2020, 14 h 10 minut. Porouchané BMW zablokovalo dopravu. Začíná se tvořit kolona, jen v tunelu uvázly desítky aut. Přijíždí policie, zhodnotí situaci a rozhodne se zajistit odtah.

Kdyby jednala policie podle zákona, bylo by za pár minut hotovo. Jenže nejednala – ostatně jako v mnoha podobných případech.


Předseda spolku odtahových služeb (S.O.S) Václav Jakeš: “Dvojí systém musí skončit”. Na videu hovoří též poslanec Josef Kott, předkladatel novely.

Tři hodiny v Cholupickém tunelu

Místo, aby policie kontaktovala podle zákona správce komunikace (Ředitelství silnic a dálnic ČR) – a ten pak odtahovou službu S.O.S. (Spolek odtahových služeb), oslovila přímo zástupce pojišťovny.

Policii tento postup dosud umožňuje memorandum mezi Policejním prezidiem České republiky a Českou kanceláří pojistitelů. To se má ale brzy změnit.

————

Cholupický tunel, 15 h 10 minut. Hodina čekání. Neděje se nic. Vytvořila se fronta aut několik kilometrů – daleko před vjezd do tunelu. Řidiči jsou naštvaní, někteří odevzdaně sedí za volantem, jiní telefonují, ruší schůzky, volají rodinám. Proč?

Policie nekontaktovala správce komunikace – a ten pak svého smluvního partnera S.O.S.. Stále se čeká, jak celou situaci vyřeší zástupci pojišťoven, kterou kontaktovala policie.


Poslanec Josef Kott (ANO), předkladatel novely zákona o odtahových službách). Novela zamezí tomu, že policie při nehodě vynechá správce komunikace. Tím, se sníží čekání řidičů v kolonách na minimum.

Konečně řešení!

Cholupický tunel, 17 h 10 minut.  Po třech hodinách čekání se konečně policie rozhoupala a kontaktovala správce komunikace. Hydraulický jeřáb S.O.S. byl na místě za několik minut. Nepojízdné BMW (RZ: 4AA19**) bylo hbitě odstraněno.

Kolona vozidel v tu chvíli měřila 14 km. Nemuselo se to stát, kdyby policie zavolala hned správci komunikace.


Kolona v Uhříněvsi: 6 km

K podobnému případu došlo před pár dny 16. června 2020. Ulici Přátelství v Uhříněvsi ve 14.35 h  zablokoval tahač s návěsem. Místo toho, aby policie kontaktovala správce komunikací, byl osloven přímo zástupce pojišťoven (Nehodové centrum pojišťoven).

Ulice Přátelství v Uhříněvsi, 17.45 h. Více než tři hodiny po nehodě. Kolona vozidel dosahuje 6 km. Jinak se neděje nic – tahač s návěsem dál blokuje komunikaci.

Ulice Přátelství v Uhříněvsi, 17.50 h. Policie konečně kontaktuje správce komunikace, ten aktivuje svého smluvního partnera S.O.S. Odtažení tahače s přívěsem provedeno za cca 20 minut a komunikace byla plně zprovozněna.


Novela je řešení

Členové Spolku odtahových služeb S.O.S. (13 největších odtahových firem, přes tisíc zaměstnanců, 750 vozidel) tuto praxi uplatňují už přes dvacet let – ke spokojenosti řidičů, protože o ty jde především.

Předkladatelem novely zákona o odtahových službách, která má zamezit policii volat přímo zástupcům pojišťoven, je Poslanec Josef Kott (ANO).



Holler Box
Holler Box