Módní policie vrací úder: Muži ze Sudet by slušela spíše černá. Ve hře jsou i plavky a rudá rádiovka. Napište Mikimu! Co je to fenomén “Netopýřího chlapce?”

Redakční tým Módní policie se ostře ohradil proti nařčení některých konspiračních webů, že pískově hnědá, která bývá bohužel spojována s barvou uniforem wehrmachtu, je jedinou volbou pro zrzavé.

Předseda Mikuláš Minář ve svém oblíbeném stejnokroji. Nešťastná volba, shodují se znalci.
Jen to jen nápad…

Barevnou kombinaci předsedy aktivity Milion chvilek pro demokracii označily “za velmi nešťastnou” i další módní autority.

Snaživý aktivista Minář má zrzavé vlasy a chodí na každou demonstraci v pískově hnědém oblečení, připomínajícím starou německou uniformu (například Hitlerjugend).

“Pan Minář z organizace Milion chvilek zřejmě nosí pískově hnědou protože se domnívá, že mu jde k vlasům,” uvažuje guru módní policie Františka Čížková.

Ikona módní policie Františka Čížková

Zakladatel módní policie Ondřej Höppner a bývalý šéfredaktor kultovního časopisu SPY (kde se v roce 1999 tato rubrika objevila poprvé poté, co ji Höppner ukradl z amerického časopisu People) s tímto názorem souhlasí a upozorňuje, že se z pana Mináře již stal módní influencer, který ovlivňuje vkus mnoha mladých lidí.

“Asi by nebylo vhodné, aby nám začali chodit mladí lidé po celé republice v pískově hnědé uniformě,” konstatuje zakladatel módní policie s tím, že mnohem vhodnější by byla například námořnická trička, nebo (dle počasí) třeba kalhotové kostýmy. Zajímavé by bylo například vrátit na scénu fenomén čepic zvaných rádiovky.


Nový směr Milionu chvilek: Místo demokracie rádiovky

“Miki by měl zásadním způsobem změnit šatník, proč nesáhnout třeba po černé, která zeštíhluje,” shodlo se grémium modní policie redakce portálu Argumenty a Fakta když některé redaktorky poukázaly na to, že Miki trochu přibral.

Diskuzi na toto téma rozvířil spřátelený humoristický web manipulátoři.cz, který mistrovským způsobem šíří tzv. hoaxy tím, že je jako by vyvrací (výraz hoax vznikl ze slov “hokus pokus”, který je překvapivě stejný i v angličtině). Tleskáme!

Hokus pokus – původ půvabného termínu “hoax” ZDE

Smutný příběh Ondřeje Höppnera na humoristickém webu manipulátoři ZDE

Módní vliv na veřejnost (převážně naše mladé lidi) je přitom v aktivitách agentury Milion chvilek již zásadní. Původní atraktivní záměr, tedy demonstrace, namířené proti premiérovi a vládě, se zcela míjí účinkem. Má dokonce opačný efekt. Po opakovaném konání demonstrací preference hnutí ANO premiéra Andreje Babiše stabilizovaly a podle některých průzkumů i vzrostly.

Červen 2019, tedy PO SÉRII protivládních demonstrací agentury Milion chvilek . Zdroj: Agentura STEM

Červen 2018, tedy PŘED sérií protivládních demonstrací agentury Milion chvilek.
Zdroj: Agentura STEM

Rostoucí volební preference ANO ZDE

Lze zde dokonce vystopovat přímou úměru: čím víc demonstrací, tím víc roste obliba hnutí ANO.

Oblíbený a světově proslulý módní guru Osmany Laffita

Podle názoru mnoha odborníků by již měla agentura Milion chvilek upustit od ideologie a věnovat se spíše masovým módním přehlídkám.

“Z tohoto důvodu považujeme za velmi prozřetelné angažmá modelky Anny Geisleové,” uvádí módní grémium redakce Argumenty a Fakta. Populární Anna (která hraje i ve filmu) se prosadila jako odvážná modelka například v Miláně.

Modelka Geislerová

Ozvalo se již několik módních značek mezinárodního významu, že by tuto novou aktivitu a směr agentury Milion chvilek podpořily, a to třeba i finančně. “Neměli bychom problém například s plavkami pískové barvy se značkou Milon chvilek. Logo by si mohly nechat stejné, nebo podobné,” nechal se prý slyšet přední módní návrhář Osmany Laffita, jehož modely jsou celosvětově oblíbeny a mají ho rádi i televizní diváci – a nejen pro jeho roztomilou češtinu!


Napište Mikimu!

Výzva čtenářům Argumenty a Fakta: Máte módní tip pro předsedu Milionu chvilek? Pošlete nám ho do redakce na adresu: argufa@seznam.cz! Nebo přímo na adresu: info@milionchvilek.cz

“Módní přehlídka na Letné, to by bylo fajn,” plánují obchodníci s módou. Jejich nadšení trochu mírní obavy z rostoucího vlivu zelené. “To by bylo z bláta do louže,” varují. Nebránili by se prý rudé, tedy jakémusi “přiznání barvy”. Ale to je právě ten nový úkol “Mikiho” Mináře a jeho nové rádiovky.

Náklady na organizaci demonstrací Milion chvilek se podle některých odhadů pohybují v řádech desítek, možná stovek milionů korun – agentura však vybrala podle svého veřejného účtu na darech jen zlomek této částky.

Transparentní úřet agentury Milion chvilek ZDE

Změna směru by tam byla pro Milion chvilek rozhodně řešením. Proto jsme Mikulášovi Minářovi napsali:

E-mail redakce AF Mikimu

Posílejte Mikimu jako důkaz podpory červené, nebo ještě rudé lépe rádiovky. Když je donesete do Pražské kavárny Mlýnská na Kampě, určitě mu je předají.


Válka webů nejen o módě: Kdo víc dezinformuje?

Satirického textu portálu Argumenty a Fakta o hnědé “uniformě” aktivisty Mikiho se chytilo i několik konspiračních webů, jiné se zas vytvořit hoax, že vyvrací hoax. Z jiných se ozval potlesk.

Protože je webový prostor rozdělen stejně jako politická scéna na přibližně dvě stejné poloviny, poprosili jsme zástupce obou stran, aby nám předložili svůj seznam konspiračních webů.

Na jedné straně jsme oslovili web Konspirátori.sk (nadhled z ciziny) a Manipulátoři.cz, který považujeme za spřízněný kvůli humoristickému nadhledu. Na druhé jsme oslovili oblíbený portál Protiproud.cz. Po obou jsme chtěli, aby nám poslali svůj seznam webů, které považují za dezinformační. O výsledku budeme informovat.


Ono je to totiž celé složitější. než by se mohlo na první pohled zdát. Je to neuvěřitelné, ale pořádají se dokonce školení (!) jak mají občané vnímat informace. Školitelé jsou placení například z fondů Evropské unie a vysvětlují čtenářům, který zpráva je “závadná” a která není. Pozoruhodné. Školitelé prý chodí dokonce mezi děti a důchodce, ale tomu už nevěříme.

Například Česká televize prokazatelně několik dezinformací odvysílala.

Dlouhý seznam dezinformací České televize ZDE

Redakce České televize například editorsky zasáhla do projevu prezidenta Miloše Zemana, když z něj vystřihla zmínku o tom, že miliardář Babiš je tunelář. Množí se hlasy (včetně apelu prezidenta a premiéra), že jde o propagandictiké médium. Lze být někdy dezinformační a někdy ne?

Prezident ČR chce zrušit koncesionářské poplatky ZDE

Semeništěm dezinformací je podle mnoha seznamů například Wikipedie (její ideologická sekce) – ta si ovšem ani nenárokuje pověst “ověřených informací” a naopak se odvolává na to, že na ni nemá být odkazováno jako na zdroj. Bohužel – je to marketingový nástroj.

Není navíc ani jasné, co to vlastně “dezinformace” je, mnozí odkazují na “městské legendy” typu Černá santitka. Jiný zas považují za dezinformaci, že “Premiér Babiš nelegálně čerpá z evropských fondů”.

Kultovní obálka časopisu Weekly World Nes

Dalším typem jsou například satirická média typu “Weekly World News”. Tento americký časopis proslul například tématy o “Netopýřím chlapci” (Bat Boy), nebo titulky typu: “Nacistický kosmonaut se vrátil z vesmíru, nezestárl ani o den.”

Z novější tvorby je to například The Onion ZDE, který považuje redakce AF za zpřátelený.

Nápověda pro přitroublé: Tento text může obsahovat prvky nadsázky a satiry a také je obsahuje!

close
Arfa.cz: Aby ti už neunikl žádný příběh